Pages

Sunday, July 1

Oh Pensel!

Pernah guna pensel macam gambar yang kat bawah ni?


Saya tak ingat pernah atau tidak saya gunakannya. Tapi yang pasti saya pernah bermain-main dengan pensel ini. Idea asal penggunaan pensel ini, satu lead habis, tukar dengan yang lain. Macam enjit-enjit semut pula. Tapi saya yakin takde pun yang pernah berjaya habiskan semua lead ;)

Tapi seingat saya, saya amat memilih alat tulis. ;)

Sejak dari kecil, alat tulis adalah bahagian yang saya paling cerewet, dan ia kekal sehingga ke hari ini. :D

Hanya pensel tekan berjenama Pilot, dan lead berjenama Buncho. Hanya highlighter yang warnanya tidak gelap, dan tidak membasahkan kertas. Hanya pensel warna Luna. Hanya pemadam yang tidak merosakkan kertas. Hanya pen yang selesa dipegang lama, dan bergetah. Lagi elok pen tekan, kerana saya mempunyai kecendurangan untuk membuatkan tudung pen melompat dalam kelas akibat aktivti pusing-memusing.

Dalam banyak-banyak perkara, saya rasa saya sudah semakin fleksibel, pakaian, makanan, beg, kasut (yang ni susah jugak). Tapi bab alat tulis, susah betul mahu berubah! Setiap kali pulang ke Malaysia mesti membawa ke mari set alat tulis lengkap untuk setahun!


.........................................................................................................
p/s: lebih kurang dua minggu lagi inshaAllah saya akan ke Haramain. Mohon doakan perjalanan kami lancar seperti yang dirancang, semoga saya dapat menunaikan ibadah umrah dengan sempurna. Segala hutang-piutang bolehlah dituntut. 

1 comment:

  1. perkataan fu*cked tu tak sensor ke?? hua hua

    ReplyDelete

Saya telah menulis, kini giliran kamu. Pandangan dan perkongsian kalian amat saya hargai. ^_^