Pages

Monday, November 28

It is A Holiday!

Buat julung-julung kalinya mendapat cuti sedangkan orang lain tidak bercuti. Department of Public Health and Communit Medicine bermurah hati mencutikan kami sempena Pilihanraya peringkat pertama. Nampak biasa, bukan? Tapi bukan bagi saya. Kerana apa? Kerana ini bermakna, cuti yang benar-benar cuti. Tiada mesyuarat, tidak boleh berziarah, pendek kata tiada apa-apa plan lah.

Maka hari ini, pagi hari dimulakan dengan menggoreng pancake atau nama Melayu nya lempeng. Dicicah bersama susu pekat yang dibawa dari Malaysia. Oh nikmatnya! Sudah lama tidak makan sedemikian. (Teringat abi lah yang selalu buatkan lempeng untuk sarapan pagi kami.. T__T)

Perkara seterusnya adalah menghubungi rumah. Sembang sampai kredit Low Rate habis. Lepas tu siapkan basuhan baju yang dah tergendala sekian lama.

Lepak-lepak layan fb sambil baca buku untuk cari key points (tapi ada dua kertas kerja belum habis telaah lagi) bagi menghasilkan artikel, menyiapkan beberapa perkara dari senarai To-do's.

Boring membaca, main-main try design benda yang ada kat kepala. Maka terhasillah design ini:


Menjelang Zohor, vacuum dan berus karpet kesayangan.. Tukar cadar (waahhha ini pun mau cerita ka?).

Dan terakhir sekali, dengan hasil kacang soya yang ditemui sewaktu menyelongkar khazanah kabinet dapur, projek membuat air susu kacang soya pun dimulakan.

Fuhh~ Nikmat sungguh sehari cuti. Rasa nak lagi cuti sebegini.

Sekian post dari orang ketandusan cuti, yang nak asah balik skill menulis. =P

Mari belajar menulis bersama Hana Bushra~

No comments:

Post a Comment

Saya telah menulis, kini giliran kamu. Pandangan dan perkongsian kalian amat saya hargai. ^_^